ANTIMIGRÉNOVÉ TIPY

VYSÚVAJTE BRADU

Je to výborný cvik v prevencii proti migréne. Ide o troška nezvyčajnejšie cvičenie s hlavou, ktoré by nám len tak ľahko nenapadlo bežne robiť. Pomôže malý trik: Predstavte si, že máte v brade akýsi šuplíček, ktorý s nádychom vysúvate a s výdychom zasúvate. Brada sa pri vysúvaní dopredu nedvíha hore, je stále v jednej priamke.

PRECVIČUJTE KRČNÉ SVALY

Najlepším receptom proti väčšine bolestí hlavy sú cvičenia, ktoré zabraňujú skráteniu krčných svalov. Zaberajú aj pri migréne. Medzi najvhodnejšie patrí predklon, úklon hlavy, otáčanie či gúľanie hlavou zo strany na stranu a pretiahnutie, ktoré pripraví krk na celodenné držanie ťažkej hlavy. Vynechajte však záklon.

Cvičenie 1: Cvičenie je užitočné vyskúšať pre zmiernenie bolestí spôsobených zápalom vedľajších nosných dutín. Postavte sa pred zrkadlo a dotknite sa ukazovákmi svojich lícnych kostí. Špičky prstov musia byť pod očami. Stlačte pevne na jednu minútu. Opakujte trikrát.

Cvičenie 2: Obyčajný trik, ktorý pomáha uľaviť od bolesti hlavy. Položte si špičku prostredníka ku koreňu nosa, teda medzi obočie. Stlačte ľahko na dve minúty a zhlboka dýchajte. Opakujte tri razy až päťkrát, najmenej dva razy za deň.

Cvičenie 3: Napätie svalov v krčnej chrbtici môže spôsobiť tenznú bolesť hlavy. Aby ste toto napätie uvoľnili, položte špičky prostredných prstov do dutín vzadu na krku tam, kde sa začína lebka. Prsty majte asi päť centimetrov od seba, teda z obidvoch strán chrbtice. Tlačte jemnými krúživými pohybmi počas jednej minúty.

Cvičenie 4: Cvik proti bolesti hlavy budeme robiť najprv na ľavej ruke. Palcom a ukazováčikom pravej ruky stlačte miesto ako na snímke a tlačte naň minútu krúživými pohybmi. Opakujte toto cvičenie aj na pravej ruke. Pozor! Ak ste tehotná, na toto cvičenie zabudnite!

Cvičenie 5: Proti bolesti hlavy môže pomôcť aj posledný cvik. Položte si ukazováky rúk na obe nohy. Dajte špičky ukazovákov tak, aby ležali vedľa kĺbu palca a boli uprostred medzi palcom a druhým prstom na nohe. Stlačte na minútu a potom uvoľnite. Opakujte cvik dvakrát alebo trikrát počas dňa.